Groene Hart Media
Adverteren in jouw regio
Elke regio in het Groene Hart Media is anders en heeft een andere samenstelling van de bevolking. Afhankelijk van het onderwerp, de doelstelling, en jouw verzorgingsgebied bepalen we de ideale mediamix. In elke regio is dat anders, want de verschillen in advertentie mogelijkheden per plaats zijn soms groot. Dat geldt ook voor de aanbieders van de diverse mediakanalen. Om toch een goede indruk te krijgen van een slimme campagne in jouw regio hebben we wat mogelijkheden en kenmerken voor je op een rij gezet.
De advertentiemogelijkheden in regio Gouda omvat tenminste 3 aanbieders in huis aan huisbladen. Gouda kent een fraai consumentenmagazine en een magazine voor de zakelijke markt. Je kunt op lokale en regionale radio en TV, er is een bioscoop voor bijvoorbeeld actiemarketing en je kunt op diverse mupi's, abri's, lantaarnpaalborden en billboards in outdoor adverteren. In de omgeving staan op de uitvalswegen diverse ledschermen. Langs Gouda lopen de A20 en A12 met een aantal snelwegmasten op goede zichtlocaties. Online kun je de regio goed targetten omdat Gouda een relatief groot verzorgingsgebied heeft. Gouda kent relatief veel mensen werkzaam in de IT. 34,9% van de ongeveer 75.000 inwoners is hoger opgeleid. Het directe verzorgingsgebied van Gouda telt zo'n 125.000 mensen. Gouda is een belangrijk overstappunt voor openbaar vervoer. Adverteren op en in de bussen en rond het station is daarom aantrekkelijk.
Adverteren in Woerden kan prima in de bioscoop en op de relatief veel aanwezige lantaarnpaalborden. Ook in bushokjes (Abri's) en op diverse ledschermen zijn goede advertentiemogelijkheden. Er is een belangrijk huis aan huis blad om te adverteren in print en er is een zakelijk magazine. De Woerdense Vakantieweek is een aantrekkelijke sponsormogelijkheid als je een sterke lokale doelstelling hebt. RTV Utrecht wordt veel bekeken en beluisterd omdat Woerden erg gericht is op Utrecht. Maar ook op het lokale radiostation kun je goed adverteren. Woerden ligt aan de A12 met diverse snelwegmasten. Online is Woerden in omvang redelijk goed te targetten omdat met name Oudewater en Linschoten gericht zijn op Woerden. De stad kent relatief veel ongehuwden, ongeveer 50% van de 53.000 inwoners is vrijgezel. De helft van de inwoners heeft een auto waarvan ± 1.200 elektrisch zijn.
Alphen aan den Rijn is de meest gemiddelde stad van Nederland en dus bij uitstek geschikt om nieuwe producten, diensten en reclamecampagnes te testen. Er zijn diverse aanbieders van ledschermen, lantaarnpaalborden en billboards langsde uitvalswegen. Ook zijn schermen in het centrum en voldoende abri's (bushokjes) beschikbaar. Alphen aan den Rijn kent een druk bezocht online platform met bijbehorende huis aan huis krant. Ook de landelijke dagbladen kennen in Alphen aan den Rijn een goed afzetgebied. De bioscoop kent veel bezoekers en is uitermate geschikt voor actiemarketing. De regionale omroep kent een verzorgingsgebied van 225.000 mensen en is uitermate geschikt voor snelle opbouw in naamsbekendheid. In de omgeving is relatief veel maakindustrie aanwezig. Ruim 40% van de werkzame bevolking is middelbaar opgeleid en ruim 50% van de inwoners sport wekelijks. Het gemiddelde inkomen in Alphen aan de Rijn is bruto zo'n € 30.000,- per jaar. Met ongeveer 115.000 inwoners is het gebied online goed te targetten.
Abcoude kent een goed gelezen weekendkrant met een oplage van zo'n 19.000 stuks en een uit magazine dat 4 keer per jaar in een oplage van 20.000 stuks verschijnt. Abcoude is deels gericht op Utrecht maar vooral ook op Amsterdam en Amstelveen. In outdoor zijn er in Abcode diverse abri's en lantaarnpaalborden beschikbaar. Online zijn de targetting mogelijkheden lastiger dan in andere plaatsen van Het Groene Hart. Dat komt omdat het inwoner aantal relatief laag is, ruim 8.000. Meer dan de helft van de inwoners is hoog opgeleid.
IJsselstein ligt aan de A2 met diverse snelwegmasten. Het Fulcotheater heeft een regionale functie en biedt veel mogelijkheden voor actiemarketing en is ook een bioscoop. IJsselstein kent een goed gelezen huis aan huis krant en heeft een magazine voor de zakelijke markt. Langs de uitvalswegen kom je regelmatig een lantaarnpaalbord tegen. IJsselstein heeft een mooie haven en wordt regelmatig bezocht door bootjesmensen. De ongeveer 33.000 inwoners wonen in zo'n 14.500 huizen waarvan 65% een koopwoning is. Het verzorgingsgebied is ongeveer 2 x zo groot als IJsselstein zelf is en daardoor online goed te bedienen met paid media.
In Leerdam kun je makkelijk en snel adverteren in de wekelijkse huis aan huis krant die een oplage heeft van ruim 28.000 exemplaren en op de lantaarnpaalborden met gemiddeld 3.800 contactmomenten per display per dag. Radio en TV zijn ook beschikbaar in Vijfheerenlanden waarvan Leerdam deel uitmaakt. In Leerdam wonen ruim 19.000 mensen. Daarvan zijn er bijna 5.000 tussen de 25 en 45 jaar oud.
Gorinchem ligt net aan de rand van Het Groene Hart maar is als grote plaats interessant voor de Alblasserwaard. In Chorinchem kun je adverteren op lantaarnpaalborden, mupi's en abri's en billboards. Er is een regionale krant die jouw advertentie online doorplaats op hun drukbezochte platform met bijna 60.000 unieke bezoekers per maand. In het najaar 2023 opent een nieuwe bioscoop in Gorinchem. En radio Bliekenstad is de nummer 1 van Gorinchem, handig voor snelle opbouw van naamsbekendheid. Zo'n 80% van de ruim 38.000 inwoners voelt zich gezond. bijna 50% doet wekelijks aan sport en 24% doet vrijwilligerswerk.
Adverteren in Het Groene Hart betekent dat je 720.000 consumenten, zo'n 25.000 bedrijven en ongeveer 50.000 zzp-ers kunt bereiken. Met de twee beschikbare grote radio- en tv stations die 65% van Het Groene Hart bereiken kun je snel naamsbekendheid opbouwen. Er zijn meer dan 50 commerciële aanbieders van digitale masten, lantaarnpaalborden, busreclame, online platforms, kranten, mupi's, abri's en bioscopen. Van Leiderdorp tot Maarssen en van Weesp tot aan Hardinxveld Giessendam. Met Groene Hart Media komen ze allemaal binnen jouw handbereik en kun jij jouw doelgroep makkelijk bereiken.
Wat is je vraag?
Elke vraag die je hebt over media inkoop is een goeie vraag. Misschien staat hieronder het antwoord er al tussen.