Wij vragen u om akkoord te gaan met het gebruik van cookies. Meer hierover leest u op de pagina Privacybeleid

Groene Hart Media

Adverteren in jouw regio

Elke regio in het Groene Hart Media is anders en heeft een andere samenstelling van de bevolking. Afhankelijk van het onderwerp, de doelstelling, en jouw verzorgingsgebied bepalen we de ideale mediamix. In elke regio is dat anders, want de verschillen in advertentie mogelijkheden per plaats zijn soms groot. Dat geldt ook voor de aanbieders van de diverse mediakanalen. Om toch een goede indruk te krijgen van een slimme campagne in jouw regio hebben we wat mogelijkheden en kenmerken voor je op een rij gezet.

Adverteren in regio Gouda

De advertentiemogelijkheden in regio Gouda omvat tenminste 3 aanbieders in huis aan huisbladen. Gouda kent een fraai consumentenmagazine en een magazine voor de zakelijke markt. Je kunt op lokale en regionale radio en TV, er is een bioscoop voor bijvoorbeeld actiemarketing en je kunt op diverse mupi's, abri's, lantaarnpaalborden en billboards in outdoor adverteren. In de omgeving staan op de uitvalswegen diverse ledschermen. Langs Gouda lopen de A20 en A12 met een aantal snelwegmasten op goede zichtlocaties. Online kun je de regio goed targetten omdat Gouda een relatief groot verzorgingsgebied heeft. Gouda kent relatief veel mensen werkzaam in de IT. 34,9% van de ongeveer 75.000 inwoners is hoger opgeleid. Het directe verzorgingsgebied van Gouda telt zo'n 125.000 mensen. Gouda is een belangrijk overstappunt voor openbaar vervoer. Adverteren op en in de bussen en rond het station is daarom aantrekkelijk.

Adverteren in regio Woerden

Adverteren in Woerden kan prima in de bioscoop en op de relatief veel aanwezige lantaarnpaalborden. Ook in bushokjes (Abri's) en op diverse ledschermen zijn goede advertentiemogelijkheden. Er is een belangrijk huis aan huis blad om te adverteren in print en er is een zakelijk magazine. De Woerdense Vakantieweek is een aantrekkelijke sponsormogelijkheid als je een sterke lokale doelstelling hebt. RTV Utrecht wordt veel bekeken en beluisterd omdat Woerden erg gericht is op Utrecht. Maar ook op het lokale radiostation kun je goed adverteren. Woerden ligt aan de A12 met diverse snelwegmasten. Online is Woerden in omvang redelijk goed te targetten omdat met name Oudewater en Linschoten gericht zijn op Woerden. De stad kent relatief veel ongehuwden, ongeveer 50% van de 53.000 inwoners is vrijgezel. De helft van de inwoners heeft een auto waarvan ± 1.200 elektrisch zijn.

Adverteren in regio Alphen aan den Rijn

Alphen aan den Rijn is de meest gemiddelde stad van Nederland en dus bij uitstek geschikt om nieuwe producten, diensten en reclamecampagnes te testen. Er zijn diverse aanbieders van ledschermen, lantaarnpaalborden en billboards langsde uitvalswegen. Ook zijn schermen in het centrum en voldoende abri's (bushokjes) beschikbaar. Alphen aan den Rijn kent een druk bezocht online platform met bijbehorende huis aan huis krant. Ook de landelijke dagbladen kennen in Alphen aan den Rijn een goed afzetgebied. De bioscoop kent veel bezoekers en is uitermate geschikt voor actiemarketing. De regionale omroep kent een verzorgingsgebied van 225.000 mensen en is uitermate geschikt voor snelle opbouw in naamsbekendheid. In de omgeving is relatief veel maakindustrie aanwezig. Ruim 40% van de werkzame bevolking is middelbaar opgeleid en ruim 50% van de inwoners sport wekelijks. Het gemiddelde inkomen in Alphen aan de Rijn is bruto zo'n € 30.000,- per jaar. Met ongeveer 115.000 inwoners is het gebied online goed te targetten.

Adverteren in Abcoude en omgeving

Abcoude kent een goed gelezen weekendkrant met een oplage van zo'n 19.000 stuks en een uit magazine dat 4 keer per jaar in een oplage van 20.000 stuks verschijnt. Abcoude is deels gericht op Utrecht maar vooral ook op Amsterdam en Amstelveen. In outdoor zijn er in Abcode diverse abri's en lantaarnpaalborden beschikbaar. Online zijn de targetting mogelijkheden lastiger dan in andere plaatsen van Het Groene Hart. Dat komt omdat het inwoner aantal relatief laag is, ruim 8.000. Meer dan de helft van de inwoners is hoog  opgeleid. 

Adverteren in IJsselstein en omgeving

IJsselstein ligt aan de A2 met diverse snelwegmasten. Het Fulcotheater heeft een regionale functie en biedt veel mogelijkheden voor actiemarketing en is ook een bioscoop. IJsselstein kent een goed gelezen huis aan huis krant en heeft een magazine voor de zakelijke markt. Langs de uitvalswegen kom je regelmatig een lantaarnpaalbord tegen. IJsselstein heeft een mooie haven en wordt regelmatig bezocht door bootjesmensen. De ongeveer 33.000 inwoners wonen in zo'n 14.500 huizen waarvan 65% een koopwoning is. Het verzorgingsgebied is ongeveer 2 x zo groot als IJsselstein zelf is en daardoor online goed te bedienen met paid media.

Adverteren in regio Leerdam

In Leerdam kun je makkelijk en snel adverteren in de wekelijkse huis aan huis krant die een oplage heeft van ruim 28.000 exemplaren en op de lantaarnpaalborden met gemiddeld 3.800 contactmomenten per display per dag. Radio en TV zijn ook beschikbaar in Vijfheerenlanden waarvan Leerdam deel uitmaakt. In Leerdam wonen ruim 19.000 mensen. Daarvan zijn er bijna 5.000 tussen de 25 en 45 jaar oud.

Adverteren in Gorinchem en omgeving

Gorinchem ligt net aan de rand van Het Groene Hart maar is als grote plaats interessant voor de Alblasserwaard. In Chorinchem kun je adverteren op lantaarnpaalborden, mupi's en abri's en billboards. Er is een regionale krant die jouw advertentie online doorplaats op hun drukbezochte platform met bijna 60.000 unieke bezoekers per maand. In het najaar 2023 opent een nieuwe bioscoop in Gorinchem. En radio Bliekenstad is de nummer 1 van Gorinchem, handig voor snelle opbouw van naamsbekendheid. Zo'n 80% van de ruim 38.000 inwoners voelt zich gezond. bijna 50% doet wekelijks aan sport en 24% doet vrijwilligerswerk.

Adverteren in Het Groene Hart

Adverteren in Het Groene Hart betekent dat je 720.000 consumenten, zo'n 25.000 bedrijven en ongeveer 50.000 zzp-ers kunt bereiken. Met de twee beschikbare grote radio- en tv stations die 65% van Het Groene Hart bereiken kun je snel naamsbekendheid opbouwen. Er zijn meer dan 50 commerciële aanbieders van digitale masten, lantaarnpaalborden, busreclame, online platforms, kranten, mupi's, abri's en bioscopen. Van Leiderdorp tot Maarssen en van Weesp tot aan Hardinxveld Giessendam. Met Groene Hart Media komen ze allemaal binnen jouw handbereik en kun jij jouw doelgroep makkelijk bereiken.

Wat is je vraag?

Elke vraag die je hebt over media inkoop is een goeie vraag. Misschien staat hieronder het antwoord er al tussen.

Hoe bedenk ik een sterke campagne boodschap?
Als je nu nog personeel denkt te werven met ‘Word jij onze nieuwe collega?’ of ‘Collega’s gezocht’ dan kun je achteraan sluiten in de rij. Voor elke goede campagne boodschap geldt dat je op een krachtige manier jouw merkmissie moet benoemen. De missie van jouw merk is de oplossing van de frustratie tussen de vrees en het verlangen van jouw klant. Kom je daar zelf niet helemaal uit? Neem dan even contact met ons op. Wij weten precies hoe je dat het beste kunt opschrijven.
Welke resultaten mag ik verwachten?
Je mag het beste resultaat verwachten binnen het beschikbare mediakader. Een mediakader bestaat onder andere uit een verzorgingsgebied, een doelgroep, een mediabudget, een mediamix, een centrale boodschap, een call to action, een funnel en nog een paar parameters. Van elke campagne die je bij ons draait weet je vooraf hoeveel mensen je maximaal gaat bereiken en wie dat ongeveer zijn. De meting van het resultaat van bijvoorbeeld business to business campagnes kunnen we desgewenst zo inrichten dat je precies ziet welk bedrijf er op jouw webpagina landt en welke contactpersonen daarbij horen. Zo maak je van een koude lead een warme!
Hoe komt het dat jullie zo makkelijk zijn met handige campagnes?
Dat komt omdat we al meer dan 30 jaar in Het Groene Hart actief zijn met ons reclamebureau MZOEM. Met het reclamebureau zijn we ons vooral gaan richten op marketing- en merkstrategie. De campagne- en mediakennis en het netwerk dat we daarin hebben opgebouwd gebruiken we vooral in Groene Hart Media. Het gemak van Groene Hart Media is dat we over bepaalde grenzen heen in Het Groene Hart alles kunnen organiseren. Stel dat je een autobedrijf hebt met vestigingen in IJsselstein, Woerden, Gouda, Waddinxveen en Alphen aan den Rijn, dan moet je echt heel wat organiseren om bijvoorbeeld de verschillende advertenties in de huis aan huis bladen te krijgen. Wij kunnen dat veel makkelijker voor je fixen. Als je het precies wilt weten moet je even bellen; 085-0069920 of stuur een mail naar info@groenehartmedia.nl. Leuk om van je te horen!
Kan ik bij jullie ook de advertenties en de rest van de campagne laten maken?
Jazeker, dat doen we graag voor je! Wij hebben professionele tekstschrijvers, vormgevers, webbouwers, merk- en marketingstrategen, fotografen, componisten, standbouwers en filmers in huis. En meer dan 30 jaar ervaring. En jij praat als opdrachtgever direct met de bedenkers en de makers. Stuur even een mailtje naar info@groenehartmedia of bel 085-0069920. Dan nemen we zo spoedig mogelijk even contact met je op voor de briefing.
Wat wordt bedoeld met bureaukosten?
De bureaukosten zijn de uren die je betaalt voor het inregelen van je campagne. Dit kunnen organisatiekosten zijn, of een media advies of kosten voor het schrijven van teksten of het maken van posts, video’s of foto’s bijvoorbeeld. Hiervan ontvang je vooraf een offerte ter goedkeuring. Een factuur van Groene Hart Media bestaat uit de volgende onderdelen: 1. Vergoeding voor de gemaakte uren 2. De kosten voor de mediaplaatsingen 3. De eventuele korting in de vorm van het centrale inkoopvoordeel 4. De BTW. Uitgangspunt is altijd dat de klant het gemak ervaart en een beter product krijgt ten opzichte van dat hij of zij het zelf allemaal had moeten maken, inkopen en regelen. Groene Hart Media werkt snel en makkelijk. Je krijgt altijd eerst een offerte en onze leveringsvoorwaarden. Na getekende goedkeuring van de offerte en onze leveringsvoorwaarden gaan we aan de slag.
Hoe kan ik goed personeel werven?
Als je collega’s zoekt staan ze waarschijnlijk bij de koffie automaat. Werven met ‘Word jij onze nieuwe collega?’ of ‘Collega’s gezocht’ werkt niet. Het vertelt namelijk niets over jouw merk. Je moet de functie niet verkopen maar juist jouw bedrijf. Goed personeel werf je door bijvoorbeeld te vertellen hoe jouw werknemers voor een aansprekend succes hebben gezorgd. Daar wil jij als toekomstige medewerker wel bij horen. En zo kun je er vast nog wel een paar bedenken. Als je daar hulp bij nodig hebt moet je maar even bellen: 085-0069920
Hoe bepaal ik een goed mediabudget?
Een goed budget bepaal je door te kijken naar de balans tussen de naamsbekendheid, de conversie, het bereik in jouw verzorgingsgebied en het te verwachten resultaat. Stel dat je in deze regio een internationaal georiënteerd technisch bedrijf hebt, dan zet je in Het Groene Hart geen media in voor je verkoop. Maar om goed personeel te werven moet je juist wél nadrukkelijk aanwezig zijn in Het Groene Hart. In dit voorbeeld is het hebben van een goede naam en een goede reputatie als maatschappelijk verantwoorde onderneming belangrijk. In zo’n geval heb je een taakstellend budget nodig. Je maakt hetgeen je uiteindelijk wilt bereiken leidend in het bepalen van je media budget. Een keer per jaar in korte tijd je hele media budget erdoorheen jagen heeft geen zin. Beter is om met kleinere budgetten maandelijks of tweemaandelijks of per kwartaal nadrukkelijk aanwezig te zijn in jouw verzorgingsgebied (long term marketing). Vuistregel is dat je 2% tot 20% van je jaaromzet uitgeeft aan marketing. Bij de introductie van iets nieuws gaat het percentage richting 20%, bij het onderhouden van jouw naamsbekendheid gaat dat richting de 2%. Volgens het onderzoek van Gartner geeft een bedrijf gemiddeld 10% van hun omzet uit aan marketing. De Small Business Association beveelt aan dat 7-8% van de omzet wordt besteed aan marketing. Genoemde percentages zijn inclusief kosten voor marketeers, budget voor media campagnes en alle benodigde communicatiemiddelen. Als je hulp nodig hebt bij het zoeken van de juiste balans in jouw mediabudget dan moet je maar even bellen. We hebben daar goede richtlijnen voor.
Wat kost een lokale actiecampagne?
Stel, je hebt een aantal winkels in twee of drie bij elkaar liggende woonplaatsen en je wilt een marketing actie gericht op consumenten in dat gebied. De beste mix is dan adverteren in huis aan huis, een direct mailing, online owned- en paid media en outdoor. Aan mediaplaatsingen en drukwerk ben je dan rond de € 3.500,- kwijt. Je staat dan op ledschermen, op A0 display’s die hangen aan lantaarnpalen, in een huis aan huis folder, een bioscoopreclame en op straatstickers. Maar dan moet je de uitingen nog wel bedenken, maken, schrijven, fotograferen enzovoorts. Dat kost je in dit voorbeeld vanaf zo’n € 1.250,-. Een actiecampagne zit hoog in een marketingbudget omdat het een actie is. Dat houdt in dat jouw mediabudget tussen de 10% en 20% van je totale omzet van de actie beslaat. Dus als je gedurende de actiecampagne een omzet verwacht die tenminste € 25.000,- of hoger is dan vinden wij de campagnekosten verantwoord. Maar als het alleen om naamsbekendheid gaat, dan is het weer een ander verhaal. Wil je het precies weten? Bel ons dan even: 085-0069920
Wat levert een campagne mij op?
Online short term marketing kun je goed meten. Maar de impact is kort en de response is laag. Long term marketing, zoals bijvoorbeeld een outdoor- of radiocampagne, kun je minder goed meten, maar de impact is hoog en de naamsbekendheid stijgt. Met outdoor en radio bijvoorbeeld kun je in korte tijd grote naamsbekendheid opbouwen, Met een online campagne lukt dat wat minder. Online is meer bedoeld voor conversie en werkt beter als de naamsbekendheid hoog is. Een goede campagne heeft een sterke boodschap, is een slimme mix tussen short- en long term marketing en brengt jouw doelgroep tot aan de voordeur van jouw merk. Maar je moet die voordeur natuurllijk wel zelf nog even open doen.
Doen jullie ook landelijke campagnes?
Natuurlijk! Groene Hart Media draait lokaal, regionaal, provinciaal en nationale campagnes. Dat doen we in in outdoor, radio, tv, print en online. En internationale campagnes doen we ook. We beschikken over een uitgebreid netwerk van bedrijven en contacten voor een goed media-advies en om alles makkelijk en goed te organiseren . Bel 085-0069920 en vraag naar de mogelijkheden.